Friday, February 1, 2013

threatened miscarriage!

Setelah tiga hari berlalu... elly akui kesedihan yang tak terbendung! tetiba elly rasa mengharap sangat kehadiran zuriat kali ni!subhanallah besar dugaan Allah beri pada kami...

31/1  : elly ke HSI.. risau sbb sepanjang pagi perut cramp! tapi darah macam da x nak keluar.. da x d kat pad pon.. but ada la spotting sikit2. da macam2 fikir kat dlm kepala otak.. hati pon da x ble nak tenang.. then paksa hubby balik awal kerja harini sbb dah decide ke HSI... utk tgk apa yang berlaku sbnrnya kat elly ni..

....and then.... MIRACLE HAD HAPPEN!

doktor pakar puan di HSI plak kata elly blom gugur lagi.. thretened miscarriage! Ya, Allah! confius, risau, runsing, bersalah, berbaur perasaan! mujur elly x bat d&c lagi.. mujur x mkn pil SUSUK DARA utk bersihkan rahim.. mujur doktor hong tu x bg ubat turun darah! Ya, Allah.... 

tp yg pasti doktor pakar puan kat HSI tu d ckp.. 
1) pintu rahim x terbuka
2) urine test +ve
3) baby 7w, 6d which means ada tumbesaran berlaku pada janin
4) heartbeep x dpt dikesan, maybe baru 7w plus..

still, kena tggu in 2 weeks.. if
1) darah keluar byk sampai guna 3 pad penuh
2) bau busuk daripada bwh V kita
3) keluar ketulan macam hati ikan tuh

if antara yang doktor senaraikan ni x berlaku.. x perlu ke HSI.. tapi, kalau kami risau..doktor saran ke hospital berdekatan.. ne tau perut cramp, sakit belakang yang x tertanggung ke ape ke.. kata doktor tu lah! akan tetapi... 14/2 elly kne ke HSI semula utk check perkembangan baby, tgk ada perubahan x? 

jauh di sudut hati.. gembira x terkata! Ya, Allah! terima kasih krn beri kami harapan.. walaupun harapan ni tipis bg kami.. tapi terima kasih, Ya Allah! kerana ENGKAU telah kembalikan senyuman di hati ku ini.. dan KAU selamatkan lah anak dalam perutku ini.. sihatkan lah dia.. rupakanlah dan bentukkan dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik, tetapkanlah iman di dalam hatinya, Ya Allah! sesungguhnya tiada penyembuhan yang lebih baik dari penyembuhanMU.. penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.. Allahuakbar!


No comments:

Post a Comment